Ειρήνη Βεργοπούλου

Η υπόθεση μυρίζει μπαρούτι.

…Ας αρχίσω πάλι από την ανάποδη…όταν ήμουν μικρότερη, έχω καπνίσει αρκετά τσιγάρα…δεν υπήρξα ποτέ συστηματική καπνίστρια, λίγες ήταν οι φορές που αγόραζα δικό μου πακέτο….όμως, έκανα συχνά τράκα στις παρέες, καθώς ήταν must το να καπνίζεις, σε πολιτικές συγκεντρώσεις σε γραφεία, σε συζητήσεις σε καφενεία, σε πάρτυ, στα ρεμπετάδικα, στα μπαρ….αντίθετα απο τη χαριτωμένη φράση je ne regrette rien που τόσος κόσμος υιοθετεί για τη ζωή του, εγώ ολοκάθαρα λέω ότι mais si, je regrette, πολλά πράγματα στη ζωή μου μετανοιώνω που έκανα: αν γύριζα τον χρόνο πίσω, δεν θα τα επαναλάμβανα ή θα τα έκανα διαφορετικά, και ένα απο αυτά είναι τα τσιγάρα……νομίζω ήμουν υπερβολικά αφελής και ανόητη που παρασυρόμουν απο το μιμητισμό, όπως αφελείς είμαστε συχνά σε πάρα πολλούς τομείς στα πολύ νεανικά μας χρόνια…..λυπάμαι λοιπόν για τη βλάβη που έκανα επί χρόνια στην υγεία μου. ‘Οχι βέβαια ότι έχω πάθει τίποτα, αλλά και μόνο που σκέφτομαι ότι δεν φτάνει η έκθεσή μας σε ένα γενικά μολυσμένο περιβάλλον, αλλά κάνουμε και χαρακίρι όταν προσθέτουμε και πολλές άλλες χημικές ουσίες στον οργανισμό μας, θλίβομαι για τα χρόνια εκείνα του μιμητισμού, γιατί οι βλάβες λειτουργούν συσσωρευτικά με την πάροδο των ετών.

Από την άλλη, δέχομαι ότι πάρα πολύς κόσμος έχει επιλέξει να καπνίζει, κυρίως επειδή συνήθισε απο πολύ μικρή ηλικία και είναι εξαιρετικά δύσκολο να το κόψει ή και επειδή επιλέγει να συνεχίζει να απολαμβάνει το κάπνισμα γνωρίζοντας τα ρίσκα που παίρνει. Δεν θα παρέμβω βέβαια εγώ στις ατομικές συνήθειες και επιλογές των άλλων, ακόμα και όταν είναι φίλοι μου και κάπου στεναχωριέμαι επειδή θεωρώ ότι κάποια στιγμή παρενέργειες θα εμφανιστούν. Αλλά το να θέλουν να καπνίζουν στο σπίτι τους ή όπου αλλού δεν μεταδίδεται η μόλυνση προς τους άλλους άμεσα, είναι δικάιωμά τους.

…Γιατί όμως οι καπνιστές εδώ στην Ελλάδα παραμβαίνουν τότε με το έτσι θέλω στη δική μου ζωή;;;…….ήταν δυσάρεστη η έκλπηξη που βίωσα χθες, και απογοήτευση, όταν βγήκα για βράδυ και πέρασα απο διάφορα σημεία νυχτερινής διασκέδασης και είδα ότι ο κόσμος πάλι καπνίζει χωρίς έλεγχο………..ο λαιμός μου στην επιστροφή στο σπίτι είχε βραχνιάσει, όπως παθαίνουν οι μη καπνιστές, και τα ρούχα και τα μαλλιά βρωμάγανε τσιγαρίλα…και πώς να μην βρωμάνε; το τσιγάρο περιέχει 4000 χημικές ουσίες εκ των οποίων οι 50 αποδεδειγμένα καρκινογόνες (http://www.quit-smoking-stop.com/harmful-chemicals-in-cigarettes.html). Και τα εισέπνευσα όλα αυτά, τα έβαλα και μέσα στο σπίτι μου, επειδή βγήκα για βράδυ έξω, καθώς δεν μπορούσα να ξέρω τί θα αντιμετώπιζα μέσα στα μαγαζιά, και επειδή ο αντικαπνιστικός νόμος καταργείται στην πράξη στην Ελλάδα……
Οι καπνιστές διατείνονται ότι υπάρχουν οικονομικοί λόγοι που καλώς κάνει και στην πράξη δεν εφαρμόζεται, συν το ότι τον βρίσκουν και καλά φασιστικό….λες και δεν είναι φασισμός να θέλουμε να ζήσουμε σε smoke-free environment και με το ζόρι να εισπνέουμε παθητικά τους καπνούς των άλλων…..λένε ότι χρειάζεται πιο καλά οργανωμένο σχέδιο και ρύθμιση για να βρεθεί λύση….συμφωνώ!…ας συνηθίσει όμως ο Ελληνας στο μεταξύ να περιορίζει το κάπνισμά του δημόσια, όχι να καταστρατηγεί το νόμο με τη γνωστή αναρχία που χαρακτηρίζει τις περισσότερες εκφάνσεις της ζωής του…….πού είναι τελικά ο φασισμός;;…..ποιός είναι αυτός απο τις δυο πλευρές που αδιαφορεί για τα ατομικά δικαιώματα του άλλου;

Εν τέλει, οι αντικαπνιστικοί νόμοι εφαρμόζονται στις πολιτισμένες χώρες, για πάρα πολλούς λόγους, κατά πρώτον για την προστασία της υγείας του γενικού κοινού, των μη καπνιστών ιδιαίτερα, αλλά και τη μείωση πιθανότητας εκδήλωσης φωτιάς σε δημόσιους χώρους, για τις συνθήκες καθαριότητας σε νοσοκομεία και λοιπές δημόσιες υπηρεσίες, για μείωση των σκουπιδιών,καθαρότερο περιβάλλον και βέβαια για να δοθεί κίνητρο στους καπνίζοντες να το κόψουν……την καταστρατήγηση του νόμου τώρα απο τους νεοέλληνες δεν το βλέπω σαν απόδειξη μαγγιάς, αλλά περισσότερο σαν μια ακόμα επίδειξη ωχαδελφισμού ενός λαού που δεν φημίζεται για την ικανότητά του να σχεδιάζει με συνέπεια, οργάνωση και σωφροσύνη το μέλλον του.

Single Post Navigation

5 thoughts on “Η υπόθεση μυρίζει μπαρούτι.

  1. Ε Ξ Α Ι Ρ Ε Τ Ι Κ Ο !!!!!Θύμα κι εγώ της εξάρτησης του τσιγάρου για πολλά χρόνια, πληρώνω σήμερα τίμημα βαρύ για αυτό που ξεκίνησε σαν απόλαυση και κατέληξε αβάσταχτο βάσανο! Εκείνοι που σήμερα δεν εννοούν να σεβαστούν το δικαίωμά μου στην ίδια τη διαδικασία της αναπνοής -εισπνοή, εκπνοή- στερούν και το δικαίωμά μου στη διασκέδαση! Ναι, μαγκιά και ωχαδερφισμός! Αυτό είναι, Ειρήνη!

  2. Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες που μένουν φίλοι, το μέτρο εφαρμόστηκε χωρίς πολλά πολλά. Ελπίζω ότι κι εδώ με τον καιρό θα γίνει συνήθεια.(εγώ δεν κάπνισα ποτέ, αλλά ζώντας με καπνιστές δεν έχει και μεγάλη διαφορά…)Η μαγκιά κι ο ωχαδερφισμός μας χαρακτηρίζουν αιώνες -και πολύ θα ήθελα να το δω να αλλάζει! Πολύ καλό, Ειρήνη :)

  3. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ!!

  4. To έκοψα Ειρήνη και βρήκα την υγεία μου!!!Πολύ καλό το άρθρο…:-))

Σχολιάστε

