Ειρήνη Βεργοπούλου

Ο  Ντάριο Φο στην Αθήνα της μεταπολίτευσης

dimart

—της Ειρήνης Βεργοπούλου—

Και ενώ συνεχίζονται τόσο τα αφιερώματα στον Ντάριο Φο, που πέθανε πριν από περίπου δύο εβδομάδες, στις 13 Οκτωβρίου 2016, σε ηλικία ενενήντα ετών, όσο και οι αποτιμήσεις του έργου αυτού του εξαιρετικά δημοφιλούς στις σκηνές του κόσμου, αν και αμφιλεγόμενου, τολμηρού και αντισυμβατικού θεατρικού συγγραφέα, θυμόμαστε κάποια από τα μάλλον σημαντικότερα και ιστορικότερα ανεβάσματα έργων του στο ελληνικό θέατρο. Αφορμή στάθηκε η ανακάλυψη στα οικογενειακά «κιτάπια» των αυθεντικών προγραμμάτων από τις παραστάσεις του Θεάτρου Τέχνης την περίοδο 1974- 1975, και του θιάσου «Άλφα», τις περιόδους 1978-1979/80.

Πιο συγκεκριμένα, ευθύς μετά την πτώση της Δικτατορίας, Ο Κάρολος Κουν εγκαινιάζει τη σεζόν φθινόπωρο του ’74 με το ρηξικέλευθο έργο του Φο «Η Ισαβέλλα, τρεις καραβέλλες κι ένας παραμυθάς», που είχε πρωτοανέβει στο Μιλάνο το 1963. Είναι στην πραγματικότητα ένα θεατρικό μέσα σε ένα άλλο θεατρικό, όπου το ιστορικό πρόσωπο του Κολόμβου προσεγγίζεται από την ευφυΐα του Ιταλού συγγραφέα…

Δείτε την αρχική δημοσίευση 261 επιπλέον λέξεις

Advertisements

Single Post Navigation

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: