Ειρήνη Βεργοπούλου

Κρίστιαν, ο Αδαής.

Image

Ο Κρίστιαν ο ‘Εβδομος της Δανίας, κρατά ένα σκήπτρο.

Το κρατά και ισορροπεί, και χαίρεται πολύ.

‘Εχει μόλις στεφθεί , το χίλια επτακόσια εξήντα έξη

και έχει ονόματα και τίτλους δεκαέξη.

Στη γωνία, παρά ταύτα, τον περιμένει η αγωνία.

Ο κόσμος θα αλλάξει, οσονούπω, με επαναστάσεις και αντιστάσεις,

ενώ αυτός θα θαρρεί πώς σταθερά ισορροπεί,

-ωστόσο όλα κοντά του θα είναι δυστυχία, ατυχώς.

Αν και στην αρχική χαριτωμένος και ελπιδοφόρος,
μόνο πλασματικά τη χώρα,
σαν εικόνα, θα κυβερνά.

Τα μυαλά του ολοφάνερα θα τα χάσει,

το γάμο του στεγνά θα ατιμάσει,

και στα στερνά, επιπλέον,
μετά από δεκαετίες διαφθοράς και αλητείας,
τον περιμένει και ο Ναπολέων.

Νιόπαντρος κιόλας, την πριγκίπισσα γυναίκα του ,
– αδελφή, για σκέψου, του ‘Αγγλου βασιλιά ! –
όπως είναι η σωστή τάση και μόδα, περιφρονεί,
και στο κρεβάτι τους , με θράσος,
ο διαφωτιστής γιατρός-καθοδηγός εμφιλοχωρεί,

που προσπάθησε, με ορμή, ως σκιώδης άρχων,
σημαντικές ανατροπές,
που τον οδήγησαν και αυτόν τον καημένο
σε αποκεφαλισμό, τεμαχισμό και μεταθανάτιες ντροπές.

Η σύζυγος βασίλισσα μετά, στα εικοσιτρία ,
-και πολύ της ήταν για τέτοιους καιρούς-

θα πεθάνει,
έχοντας αφήσει αμφισβητούμενα τέκνα,
στης διαδοχής το καραβάνι.

Και ο Κρίστιαν;

Ω, αυτός θα αποχωρήσει τον δέκατο ένατο αιώνα πια,

έχοντας ζήσει επαρκώς,
εν αγνοία του όμως, ο δυστυχής,
ως περίεργος και παράφρων,
διαρκώς,

το σκήπτρο το μοιραίο στους επόμενους περνώντας,

και τους θεούς να κλάψουν την αποχώρησή του ,
ίσως καλώντας.

Η Μοίρα ξέρει εν τούτοις πονηρά,
να κρατά την ισορροπία,
όταν από άλλους αυτή λείπει, οικτρά.

Στο βασίλειο της Δανίας, δεν ήταν όλα για όλα συμφορά.

Η αστρονομία λοιπόν τον ευχαριστεί,
που στον υπολογισμό της τροχιάς της Αφροδίτης,
και άλλα ενδιαφέροντα συμπαντικά ,
επειδή είχε φίλο στην αυλή κάποιον ευφυή ,
τον αστρονόμο Μαξιμίλιαν Χελ,

του μετράμε του αδαή εκεί,
μια μικρή συνεισφορά.

πορτραίτο : απο το 1772, του Alexander Roslin (1718–1793)
από τη Wikipedia.

Single Post Navigation

8 thoughts on “Κρίστιαν, ο Αδαής.

  1. βρε τον Κρίστιαν! (είδα και μια ταινία προσφάτως :) ) πολύ Royalty πάντως η γηραιά ήπειρος (θα μου πεις έτσι βρίσκει δουλειά και ο Ζαμπούνης :) ) Εσύ πάντως μια χαρά τον φώτισες!

  2. Και καλύτερο από όλα, το ότι είχε καλέσει τον Μαξιμίλιαν Χελ στην αυλή της Δανίας :]]]
    Ναι, έχουν γίνει αρκετές ταινίες για αυτόν, η πιο πρόσφατη μόλις το 2012.

    ευχαριστώ για την τοποθέτηση και επίσκεψη Κωνσταντίνε μου, καλό βράδυ!!!

  3. elisabeth.maousidou on said:

    Εξαιρετικό !

  4. Ελισσάβετ μου, πολλά ευχαριστώ!!!

  5. Ούτε ταινίες με τον «άρχοντα» έχω δει, ούτε και γνώριζα το ριζικό του, γι αυτό και το παραπάνω ποίημα με δια-φώτισε και καταλήγω πάλι στο ίδιο: «Θεέ μου, πόσες ζωές η αλαζονεία έχει τσακίσει»…
    Καιρό είχες να μας δόσεις παρόμοιο κείμενο με βάση κάποιο πίνακα, όντος εξαιρετικό!

    Πολλά ΑΦιλιά και καλό Σ/Κ, Ειρήνη μου! :)

  6. Ποίημα – μάθημα ιστορίας! Εξαιρετικό. Τα φιλιά μου!

  7. Στεφανία μου, πολλά ευχαριστώ πάντα για την αγάπη και την ανάγνωση των γραπτών μου. Καλές γιορτές να έχετε, αγαπημένη μου, με όλα τα καλά :]]]]]

  8. Αστερω, ευχαριστώ πολύ φίλη μου, καλή δύναμη, καλές γιορτές, όλα καλά να σου έλθουν :]]]]]]

Σχολιάστε